Thursday, June 7, 2012

Yakin dan percaya pasti akan berjaya



Sokong Azizulhasni Awang untuk pingat emas pertama Malaysia di sukan Olimpik Landon

Azizulhasni merupakan pelumba basikal track negara yang bermula dari bawah
tiada siapa yang menyangka si tubuh kecil ni mampu mengegarkan dunia rentetan kejayaan pertamanya mendapat pingat emas di perlumbaan dunia UCI menerukan pelbagai rentetan kejayaan kepada anak muda. memiliki impiaan yang besar iaitu untuk menukar minat penduduk Malaysia kepada sukan berbasikal namun HCS percaya dengan usaha dan keyakinan kejayaan itu pasti akan datang.

HCS kerap mengikuti perkembangaan pelumba yang bersaiz kecil ini yang mana HCS dapat merasa sendiri semangt yang ada dalam diri anak muda ini walaupun bersaiz kecil. Beliau berjaya membuktikan yang setiap orang mampu untuk berjaya.

Kalau lihat dari video ni memang cukup bersemangt sangat macam mana beliau berjaya menjadi juara tatkala pelunag untuk mendapatkannya tipis kerana pada satu ketika beliau berada di tempat yang ke 5 namun keyakinan didalam diri dan semangtnya yang tidak putus asa telah berjaya menempatkannya sebagai johon dalam perlumbaan itu. kalau kita dapat perhatikan di sini selagi mana kita berusaha dan kekal positif insyaallah kejayaan akan di capai dengan izin Allah. Allah memakbulkan doa kepada sesiapa yang meminta tetapi persoalanya adakah kita berusaha ke arahnya?

Beliau juga pernah mengalami kemalangaan yang teruk pada kejohanan kerin di Manchester yang mana kayu sepanjang 9inci telah menembui betis beliau namun atas semangat beliau tetap menghabiskan perlumbaan di tempat ke 3 dan berjaya menjadi pendahulu keseluruhan perlumbaan.

beliau juga pernah memenangi pingat emas disukan Komanwel New Delhi yang mana pada masa itu HCS menontonnya secara langsung melihatkan sendiri bagaimana the rocketpocket man ini beraksi sehingga berjaya mendapat tempat pertama namun atas beberapa faktor kemenangan beliau dibatalkan akibat tunggangaan yang merbahaya dan menteri Belia dan Sukan pernah mengatakan sekiranya beliau berjaya menyumbang emas satu veldrom basikal tertutup akan dibina menggunakan namanya.

untuk misi emas di sukan olimpik landon ini beliau tampil berbeza yang mana beliau mengenakan suit yang menutup sehingga bahagiaan lutut dengan tujuaan menarik lebih ramai lagi orang islam terutamanya meminati aktiviti berbasikal dan sukan berbasikal.

artikle ini khas di tujukan kepada azizulhasni awang untuk menyokong beliau dalam perlumbaan Olimpik Landon tidaklama lagi. Harapan HCS kepada azizul sekiranya beliau membaca blok HCS yang tak seberapa ini adalah untuk beliau berusaha sedaya upaya dan kekal positif untuk berjaya serah segalanya pada Allah kerana Dia pentadbir kepada Alam ini dan apa sahaja yang Allah berikan kepada kita adalah yang terbaik. apa-apa pun sekiranya kita ikhlas dalam satu pekerjaan tak kisah la dalam apa-apa bidang sekiranya niat kita ikhlas dan dilakukan kerana Allah pasti kejayaan akan memihak kepada kita insyaallah dan di HCS sendiri menyatakan sokongaan penuh kepada Azizulhasni Awang.itu sahaja dari HCS semoga dapat manfaatnya.
lagi video Azizulhasni awang

p/s dalam hidup kita kita sering melihat orang jauh lebih baik dari kita tanpa kita sedari yang sebenarnya Allah menciptakan setiap manusia itu hebat. imam Al ghazali(betulkan HCS seandainya salah)bernah berkata jagalah islam kamu di setiap penjuru kamu bermakana setiap umat islam di muka bumi ini memilikit tugas masing-masing berlapang dadalah dan lihatlah hikmahnya dan yakinlah apa sahaja yang berlaku kepada kita adalah yang terbaik unutk kita. jadi kamu sebenarnya adalah seorang yang hebat apabila kamu memandnag kelebihan diri kamu tanpa membandingkan diri kamu dengan orang lain maka gunalah kehebatan kamu itu untuk kebaikan diri kamu dan orang sekeliling kamu. 
Yang baik itu datang dari Allah yang buruk itu datang dari kefakiran HCS semoga apa yang di tulis ini dapat memberi impak positif kepada yang membacanya.

No comments:

Post a Comment