Monday, June 4, 2012

IPO FGVH


IPO Felda(FGVH)
Assalamulaikum
Hari ni HCS nak tulis sedikit pasal ipo yang terbaru tapi tak de lah baru sangat iaitu ipo FGVH(FELDA GLOBAL VENTURE HOLDING) saham felda ni telah di senaraikan untuk ipo awam pada 31 may  2012 hari tu n tawanran nya masih di buka sehingga 12 june ini.

Sedikit sebanyak yang HCS tahu pasal ipo felda ni ianya di tawarkan pada harga RM 4.55 sesaham yang mana fair value dia RM 1.00 jadi sesiapa yang nak cuba bolehlah cuba untuk memohonnya tapi belum tentu dapat nama pun tawarankan. Felda ni sepertimana yang kita tahu teras dia adalah perladangaan nak tahu selanjutnya boleh cubalah cari sendiri prospect yang di lancarkan oleh perdana menteri pada 31 may hari tu setebal  700 ms.
HCS berpendangaan penyenaraiaan felda kedalam bursa saham ada pro dan contranya. Macam kita selalu dengrlahkan orang cakap jangan melakukan sesuatu keputusan itu ikut emosi nanti makan diri.
Sepertimana yang berlaku kepada ipo gas Malaysia tempoh hari ada yang memberikan pandangaan negative terhadap ipo gas Malaysia ini namum selepas selesai sesi undiaan gas Malaysia terlebih langgan sebanyak lebih 21 kali jadi kadang orang leh cakap negative sbb mereka tidak mahu peluang mereka tipis so apa-apa pun be positive. biasalah semua benda ada naik dan turun dan semua yang berlaku ada untung dan rugi. jadi kita nilailah kalau kita tidak cuba untuk amik resiko kita tidak akan berjaya(bukan untuk saham ni HCS  menulis secara amnya). jadi dalam saham atau apa pun jua jangan selalu ikut cakap orang tp cuba kita kaji sedalam-dalam nya bukankah mengkaji itu antara yang di tuntut dalam agama
HCS tak pandai sangat dalam saham ni sebab ni bukan bidang HCS tapi pada pendapat HCS tak salah kalau kita cuba memberi pandangaan dan menulis apa yang kita rasa semoga ada manfaatnya. Yang balik itu datang dari Allah. 


bersama ini HCS sertakan prosect ipo felda ni IPO FGVH
Jadi tidak lama lagi akan keluar ipo untuk IHH. IHH ni kalau tidak silap HCS merupakan rangkaiaan hospitak ke 2 terbesar di dunia sejak khazanah ambil alih hospital dekat turkey tu apa-apa pun moga ada manfaatnya. doakan yang terbaik

No comments:

Post a Comment